Eerste week Madrid

25 februari 2018 - Madrid, Spanje

​Hola!

Het is weer een tijdje geleden.. Maar we hebben hier ook genoeg te doen.   Even terug naar zaterdag. Zaterdag 17 Februari zijn Silvia en ik op een daytrip naar Segovia en Toledo geweest. Om kwart voor 9 moesten we verzamelen bij plaza del torres (voor de arena waar alle stiergevechten plaatsvinden). Om 9 uur vertrokken we naar Segovia. De reis duurde ongeveer een uur. Eenmaal in Segovia aangekomen kregen we de tijd om bijvoorbeeld te plassen of om even snel eten te halen, daarna gingen we de tour volgen.

De tour was erg leuk en op het einde gingen we ook nog in een toren van een kasteel, zodat we over heel Segovia konden kijken. Nadat we daar waren geweest hadden we ongeveer nog 1,5 uur eigen tijd zodat we konden lunchen en moesten we om kwart voor 3 weer verzamelen bij de bus. 3 uur een reis gehad van 2 uur richting Toledo. Lekker kunnen slapen dus.. 5uur in Toledo ook weer een tour gevolgd, deze was wel vrij kort gezien de tijd. Dat was wel jammer, ook geen eigen tijd gehad om Toledo zelf te bezichtigen. Kwart voor 8 weer verzameld bij de bus en terug naar Madrid gereden.

Onder reistijd plannen gemaakt voor de avond, 1e avondje stappen in Madrid. We waren met een grote groep nederlandse studenten en het was zeker een geslaagde avond. Wel is de drank in een madridse club super super duur.. Je betaalt gauw 10/15 euro per drankje.

Die zondag lekker uitgeslapen en boodschappen gedaan, ook wikde we even langs stage gaan om zeker te weten hoe we moesten reizen.. Een en al drama! We pakten de metro naar de halte Moncloa, waar we moesten overstappen op bus 162. Dus wij gaan bij de halte staan. En het duurde... na bijna 3 kwartier (terwijl de bus om de 20 min zou komen) bedacht ik me ineens dat ik een mail had gehad met de route. Dus ik kijk nog een keer, bleek dat we de ondergrondse bus moesten hebben. Nou, wij daarheen en ja hoor, daar was de bus al. Wij ingestapt en we moesten ongeveer een half uur met de bus (stond in de mail). Na 20 min dacht ik, ik ga even kijken hoever het nog is, maar die bus reed er steeds verder vanaf. Dus we hadden al zoiets van hmm.. maarja misschien rijdt hij er wel op de terugweg langs. Toen stopte de bus en die chauffeur zegt ineens dat dit de eindstop is. Silvia en ik kijken elkaar verbaasd aan en ik zie dat het nog 8km is naar stage.. Gelukkig was die man zo aardig om ons toch nog daar af te zetten. Na de reis van ongeveer 3 uur zijn we nog lekker aan het water gaan zitten in het retiro park en zijn we savonds met de groep uiteten geweest.

De rest van de week maandag t/m donderdag stage gelopen. Nog niet veel bijzonders gedaan, vooral erg wennen. hun manier van omgaan met de kinderen en dat de kinderen geen engels spreken maakt het wel eg lastig. Gelukkig volg ik op dinsdag en donderdag een spaanse les. Vind het wel leuk om de taal te leren, maar hier weer, de docent spreekt geen/nauwelijks engels, dus als je iets niet snapt.. Dan hoop je maar dat je medestudenten het snappen die het kunnen vertalen.

Dit weekend lekker kunnen genieten van de zon in de vele parken van madrid. Even lekker bij kunnen komen van de eerste week, morgen weer een nieuwe.

Hasta luego!

1. Ingrid:
    26 februari 2018
    Erg mooi lieverd! Je geniet volop, het ziet er allemaal erg mooi uit. Op naar een nieuwe week vol met nieuwe uitdagingen en Spaanse macho' s. Love you. Liefs Ed en mama.
    P.s. wij missen jou ook heel erg. 😘😘😘